Dlaczego TIK?

Zacznijmy od raportów i planów strategicznych rządu do 2030 roku, na pewno znajdziemy w nich odpowiedź dlaczego uczyć stosując technologie informacyjno-komunikacyjne.

Zapoznajmy się z kompetencjami kluczowymi w procesie uczenia się przez całe życie w zaleceniach Parlamentu Europejskiego z dnia 18 grudnia 2006 r.i szczególnie z czwartą z wymienionych kompetencji informatyczną (na końcu strony).

Społeczeństwo informacyjne - mit czy szansa dla Polski? - wystąpienie Grażyny Gregorczyk z marca 2009 r.

Jak będzie (może wyglądać) rzeczywistość szkolna w roku 2030?


Jak będzie wyglądała rzeczywistość szkolna w 2030 roku? Biorąc pod uwagę postęp technologiczny, czy jesteśmy w stanie prognozować, jak będzie wyglądało środowisko szkolne za dwie dekady? Niniejsza prezentacja jest próbą odpowiedzi na te pytania. Opracowanie przygotowane zostało przez Marcina Polaka w oparciu o dostępne raporty, badania i analizy dotyczące najważniejszych trendów rozwojowych edukacji na świecie i w Polsce.
 
Czy wiesz że, polski remix (sprzed wielu lat, ale warto się nad nim chwilę zastanowić, nawet jak wiele danych jest już nieaktualnych...)


Pedagog XXI w.
ogólne rozważania z których samodzielnie można wysnuć argumenty dlaczego TIK mają być obecne w edukacji.





Technologie przyszłości według Microsoft; może będzie inaczej, ale tu widać, że jakakolwiek jest ta technologia, jest wszędzie obecna w naszym życiu.




 Organizm cybernetyczny według Kevina Warwicka; przeszłość, teraźniejszość, przyszłość?



Motywowanie nauczycieli w sprawie wprowadzania TIK do nauczania, z debaty w Gazecie Wyborczej w dniu 10 maja 2012 r.